1896
Το πρώτο Υπεραστικό Λεωφορείο κυκλοφορεί στην Ελλάδα είναι 14 θέσεων και Γαλλικής κατασκευής, θεωρήθηκε μεγαθήριο για την εποχή του αφού όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν δεν ξεπερνούσαν τις 5-7 θέσεις.
Κατά την περίοδο αυτή για την εκμετάλλευση του λεωφορείου σαν μεταφορικού μέσου χρειαζόταν μία απλή άδεια της αστυνομικής αρχής. Κάθε λεωφορείο αποτελούσε ανεξάρτητη ιδιωτική επιχείρηση και ο ιδιοκτήτης σύμφωνα με την κρίση του μπορούσε να το χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε περιοχή και γραμμή. Το κόμιστρο διαμορφωνόταν ελεύθερα ανάλογα με την επιβατική κίνηση ή τον τυχόν ανταγωνισμό.
1920-25
Εμφανίζονται οι πρώτες διατάξεις που καθορίζουν την κυκλοφορία ή την κίνηση των λεωφορείων. Τέτοιες διατάξεις ήταν το ΝΔ. 24812 Σεπτεμβρίου 1922, και το ΠΔ. 715 Οκτωβρίου 1925.
1937-40
Δημιουργούνται οι κοινές Διευθύνσεις Αστικών και Υπεραστικών Λεωφορείων που αποτέλεσαν το πρώτο ουσιαστικό βήμα οργάνωσης των επιβατικών συγκοινωνιών. Η πορεία αυτή ανακόπηκε με τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά το έτος 1939 το σύνολο των Υπεραστικών Λεωφορείων της χώρας ήταν 1635 λεωφορεία με 27,767 θέσεις.
Μετά την λήξη του Πολέμου άρχισε και πάλι η ανασυγκρότηση των λεωφορειακών συγκοινωνιών που παρουσίασαν αλματώδη άνοδο, λόγω του ότι ο σιδηρόδρομος είχε καταστραφεί και εξυπηρετούσε λίγες περιοχές της χώρας, αεροπορία δεν υπήρχε και ουσιαστικά το αυτοκίνητο ήταν το μοναδικό χερσαίο μέσο.
1952
Με τον Νόμο 2119 συστάθηκαν τα Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) ένα για κάθε Νομό και για κάθε Νησί. Δημιουργήθηκαν έτσι 104 κοινά Ταμεία, 45 Αστικά και 59 Υπεραστικά. Τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ είχαν στόλο 3311 λεωφορεία με 79,464 θέσεις.
1968
Με απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών ανατράπηκε αυτή η οργάνωση με την συγχώνευση όλων των ΚΤΕΛ σε 8 τεράστιους οργανισμούς περιφερειακής δομής, γνωστά σαν ΚΤΕΥΛ.
1973
Στην συνέχεια εκδίδεται το ΝΔ. 102/73 “περί οργανώσεως των διά λεωφορείων, αυτοκινήτων εκτελουμένων δημοσίων επιβατικών συγκοινωνιών” και επανέρχεται έτσι το προηγούμενο καθεστώς.
1984
Με βάση τον νόμο 1437/84 άρχισε μία διαδικασία διαχωρισμού των Αστικών από τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ με βάση το άρθρο 24.
2001
Τα ΚΤΕΛ μετατράπηκαν σε Α.Ε.
Σήμερα υπάρχουν 62 ΚΤΕΛ με στόλο 4.199 λεωφορεία, τα οποία διενεργούν το 80% των επιβατικών μεταφορών.
Πηγή: www.ktelbus.com
Τα δρομολόγια των Υπεραστικών ΚΤΕΛ ρυθμίζονται κατόπιν αποφάσεων του Νομάρχη. Αποτέλεσμα αυτής της διοικητικής ρυθμίσεως των δρομολογίων είναι ότι πολλές φορές αναγκάζονται τα ΚΤΕΛ να εκτελούν δρομολόγια για ελάχιστους επιβάτες κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες και χωρίς κανένα κέρδος.
Τα Υπεραστικά λεωφορεία αποτελούσαν ανέκαθεν τον ομφάλιο λώρο των μικρών και απομακρυσμένων περιοχών και χωριών της Ελλάδος με πόλεις και κωμοπόλεις του κάθε Νομού.
Όλα αυτά τα χρόνια έχουν γίνει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με ασφάλεια και έχουν μετακινηθεί πολλές γενιές προς όλους τους προορισμούς του νομούς μας αλλά και της Ελληνικής επικράτειας.
Στο νομό Φωκίδας, κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου, κάνουν την εμφάνιση τους κάποιοι μεταφορείς με τα τότε λεωφορεία. Οι δύο τρείς μεταφορείς από την Άμφισσα και άλλοι τόσοι από τη Ιτέα και το Λιδορίκι, με βάση νόμου του ελληνικού κράτους του 1950, ιδρύου τα ΚΤΕΛ. Από τότε τα ΚΤΕΛ είναι υπεύθυνα για την μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.
Ο νομός Φωκίδας, με πρωτεύουσα την Άμφισσα και πληθυσμό που δεν ξεπερνά τους 28.000 κατοίκους, έχει οδικό μεταφορέα του την Κ.Τ.Ε.Λ. Φωκίδος Α.Ε. (ν.2963/2001).
Μετά λεωφορεία μας κανείς έχει την δυνατότητα να επισκεφτεί τον ομφαλό της Γης, τους Δελφούς ή ακόμη, το γραφικό Γαλαξίδι. Στην περιοχή βρίσκεται ακόμη και το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, ή η Ναύπακτος με το ιστορικό της λιμάνι. Η ΚΤΕΛ Φωκίδας όμως δίνει την δυνατότητα και για επίσκεψη σε πιο απομακρυσμένα, αλλά πανέμορφα και με σπάνια χλωρίδα και πανίδα χωριά, όπως η Πενταγιού, η Αρτοτίνα, ο Αθανάσιος Διάκος. Σε αυτά τα μέρη η ΚΤΕΛ Φωκίδας μεταφέρει και μαθητές, αλλά και τρόφιμα εμποδίζοντας έτσι την περαιτέρω ερήμωση τους.